luni, aprilie 3

Noi in anul 2000..sau..generatia Soimii patriei


M-am intalnit aseara cu cei mai grozavi amici, colegi din anul I de facultate. Ne-am distrat ca pe vremuri, exact ca acum 6 ani, ca niste adolescenti tardivi ce suntem...am facut glume pe care un pusti de 16 ani le-ar considera stupidzenii sau ar scrie "lol"pe messenger. Dar asta suntem noi, apartinem unei alte generatii. Nu sunt rea, nici frustrata, dar ma enerveaza cand vad pustoiace de 15-17 ani care par cu 10 ani mai mature (fizic of course) si se uita la mine, de pe platformele lor roze, sfidator, incarcand sa arata putina indulgenta din priviri....
Ha, ha..da noi suntem Soimii patriei..si o spun cu mandrie, noi cei ce avem acum peste 23 de ani,sa zicem. Toti am purtat uniformele portocalii+albastru de plastic sau cochetele fuste plisate si bascul de pionier..va mai amintiti??
Stiti ce mandra sunt eu de generatia mea? Ca nu stim inca sa citim carti on-line? So what? dar stiti ce am facut noi..ne-am julit genunchii de la patinele cu 4 "rotile" prinse in cureluse de piele, am jucat elasticul si "tara, tara vrem ostasi" cu cheia de gat....
Voi,liiceeni "virtuali",
ati baut cumva Cico? in zilele alea calde cand repetam pentru Cantarea Romaniei sau pentru Parada de 23 August? mai stiti ? dilutia aia de suc de lamaie din sticlele cu geam verde si gros ca sa nu vezi depozitul de pe fund?
si era cun, cu baton de-ala de 0,5 lei (nu RON).
Si, sa nu zambiti sarcastic, voi cei cu cartoon network...ca vedeam si noi desene animate..la bulgari...sau wow cand dadeau Mihaela la noi...
Noi nu puteam inregistra sau cauta pe DC++ filme....de cate ori in vacantele de vara (doar atunci dadeau asa ceva) nu imi programam toate activitatile in functie de Ciresarii si Toate panzele sus de pe TVR...chit ca stiam replicile pe dinafara...
asa ca lasati privirile sarcastice, tigara din care trageti cu nesat in pauza de la scoala, mp3-ul din urechi si invatati-ne si pe noi ceea ce stiti voi in plus..cu rabdare, ca ne adaptam mai greu...:)
Nu-s rea....si voi sunteti grozavi, dar va dau un sfat: nu uitati sa ramanem un pic copii...nu e bine sa crestem asa repede....

2 comentarii:

Lulu spunea...

Ah, Simi !!!! Da gumele de mestecat sub forma de tigarette de se intareau in primele 3 minute ? Si cat ne mai stresau cu adunatul castanelor si ghindelor toamna ? Si maculatura ? Oare cum ne descurcam noi fara messenger ? Si de multe ori si fara telefon ? Pe mine ma strigau prietenii la poarta, bagau cate un cap sau veneau direct peste mine in camera, sa ma scoata la joaca.

Anonim spunea...

Ceea ce a incheiat cosmarul comunist ne-a adus multe bucurii, e adevarat. Pe langa messenger si telefon mobil am avut sansa sa evoluam, sa gandim mai liber, sa ne purtam ca niste adolescenti normali(fara bentite sau pampoane!!!) si mai ales sa ne depasim conditia tarii in care ne-am nascut. Eu simt ca exact asta am facut. Ca am reusit sa invat sa ma bucur de viata, sa o privesc in ochi si sa nu ma blazez din prima, sa ma descotorosesc de principii prafuite si sa nu ma obisnuiesc niciodata cu "lasa ca merge si asa"!
Faptul ca uneori ne intoarcem la "epoca de aur" si ne distram in stilul cel mai pur de adolescenti prostuti mi se pare extraordinar! Poate ca generatiile viitoare nu vor intelege niciodata ce putere magica poate avea aceasta intoarcere in trecut, acest "make belive" ca esti liber si ca lumea poate fi cucerita dupa bunul tau plac. Adolescentii cred ca vor cuceri lumea, daca isi propun asta. Chiar si cei de azi, imbracati dupa asa-zisa moda si fluturand celuarele tot mai sofisticate. Singura diferenta este ca noi chiar am putea reusi :)