joi, mai 11

Regula bunului-(ne)simt

Nu stiu de ce naiba, noua romanilor, ne lipseste respectul pentru tot ceea ce tine de regulamente scrise, reguli de bun-simt, respect pentru cei de langa noi. Poate suntem noi prea balcanici si mergem dupa "las-o domne ca merge si-asa". Constatarea mea e veche, dar azi nervii mei au explodat la maxim in biblioteca facultatii. Pe la ora 14 se schimba tura, deci si cele doua domnisoare a caror singure indatoriri sunt sa ia cateva carti din rafturi, sa iti refuze bonul in care ai uitat sa-ti treci anul de studiu si sa iti arunce cateva priviri gen sictir, ma lasi, chiar crezi ca am sa escaladez eu scara sa iti iau cartea din ultimul rand de sus? Si cum schimbatul turei este acompaniat de schmbarea de impresii :"ce fusta frumoasa ai," "vai..ai vazut cum ploua azi", s-au aciuat la respectivele domnisoare doi domni. Ele, macar stiu ca in biblioteca (nu) se vorbeste in soapta, dar dumnealor, barbatii se credeau in aer liber. Si rasete, forfoteala, navigare pe net, ca deh, cu site-urile pe care le stiu le dau pe spate pe bibliotecarele noastre. Cam o ora a durat totul. Si tocmai imi luasem pauza de pranz, asa ca nu aveam chef sub nici o forma sa ies. Am ales sa imi pun castile pe urechi, sa renunt la ulcer si sa ascult muzica. Asta nu e tot. Biblioteca este pentru dumnealor locul ideal (si cum naiba n-ar fi asa) de chatuit pe net, iara pentru a fi pe faza sonorul nu trebuie oprit. Asa ca pe la ora 6, cand dispar sefii..BUZZ, DING ....mama lui de messenger. Pentru ce naiba sunt puse acolo?? Dimineata isi citeau aprinse horoscopul pe ceva site e-girl...acolo o fi scris ca la ora 2 au program de agatat.
Domnisoarele bibiotecare, ca domnisoarele...dar noi....scrie clar pe usa: telefonul inchis; mancatul interzis. S-o credeti voi! Biscuitii din pungile de aluminiu fosnitoare de rontaie in biblioteca, telefonul suna tot aici si mai rau se vorbeste la el "in soapta". Si, ca sa o parafrazez pe L, biblioteca e loc de agatat, iar pentru asta ai nevoie de tot arsenalul :pantofi cu toc cui cu care te flenduri de la un capat la altul al randului de mese (vorbind la telefon).
Si mai rau ca ne lipseste uneori curajul sa ripostam. Daca le-as zice donsoarelor bibliotecare sa faca liniste, bafta mea de a-mi gasi o carte e spulberata...gasesc ele sa-mi puna bete in roata in urmatoarele zile.
Uff, d-asta nu ne merge noua bine. Pentru ca ne place sa tratam totul cu ignoranta, cu "eu vreau sa fiu cel mai tare, ce-mi pasa mie de voi, cu egoismul propriu. Pacat ca in programul celor sapte ani de acasa nu am stiut sa amintim ca "Gigele, traiesti printre oameni ca si tine. Si ca sa te numesti si tu OM trebuie sa respecti pe cel de langa tine!". Noi am stiu sa zicem "Gigele da din coate, calca in picioare, vindeti omenia, pupa....p-ala de care ai nevoie, da-i cu sutul apoi, rectalgii sa ai la nefericirea altora...si nu respecta nici un regulament scris!"
De maine ma intorc la vanzoleala de biblioteca!

6 comentarii:

Unknown spunea...

Zi-mi cand trebuie sa vin si ti le fac cu ou si cu otet ca sa ma tina minte ca oricum nu calc pe acolo!! si le fac si reclamatie scrisa...am asa o pofta sa biciuiesc lumea chiar daca in loc de bici tre sa folosesc metodele moderne!! sunt satula sa stau potolita ca asa e "frumos si civilizat" cand toate jogodiile pamantului se comporta ca si cand ar fi singurii cu drepturi dar fara obligatii!

simiuk spunea...

Zilnic Patry, zilnic :D. Azi au lipsit domnii si au fost ceva mai temperate. Te astept! Apropo de reguli: "fumatul interzis" fumeaza studentii in draci pe coridoarele facultatii. Regulamentul nu se respecta-general rule!

Anonim spunea...

nu prea am vrut sa ma bag aici, e ceva mult prea complex incat sa poata fi schimbat. dar uneori e hazliu. morbid de hazliu.

1.eram pe terasa la sugestia lui Z. cu care iesisem. dupa 10 minute apare o chestie care ne saluta cu "ce va aduc?". Z spune: o cola si un irish-caffe. Tipa dispare instantaneu, lasandu`mi reactiile mult prea lente s a mai poata s`o tina pe loc pentru a comanda. cand revine, o privesc cu un zambet cu care te uiti la copiii fara nici o sansa de reabilitare si ii spun: as dori si eu sa comand. o bere. la care tipa, nelasand din nou 1 secunda pentru a preciza ce model, incepe sa spuna vreo 20 de marci. o las politicos, aleg una dintre ele, astept.

intre timp, Z constata ca deliciosul irish-caffe pe care urma sa dea 10RON avea un gust suspect. i-am confirmat ca partea cu alcool era in cel mai ferit caz palinca. noroc ca berea mea era sigilata ;)

urmatoarele 15 minute au fost un cosmar pentru toti. se stransesera vreo 5 care doreau sa plateasca si nu le gaseau din ochi pe niciuna din cele 2 panarame. una a aparut cu mancare(sper) in gura dupa o scurta pauza:), iar cealalta de undeva din spatele cladirii cu telefonul in mana si cu o mimica de 2 ori mai apatica. culmea era ca si barmanul lipsise, deci am fi putut lejer sa ne tiram cu totii. uneori regret ca n`am facut`o :)

oricum am avut satisfactia sa`i spun: pastreaza restul, desi era vb. de 1000rol ;)

2. D imi povesteste cum o vanzatoare care tocmai amintea politicoasa ca n`are plicuri pt cd`uri unui coleg, la replica ei: pai n`aveti nici plicuri pt cd nici pungi cand vreau eu sa iau banane(lua regulat de acolo), la replica ei spune: noah bine, numa de aia ii dau domnului plicuri pt cd`uri!!!

morala: au doar daca esti obraznic

simiuk spunea...

:D, sper sa revin curand, e cam mare plictiseala la mine aici. O zi minunata!

Anonim spunea...

scenariu tipic: farmacie de stat, 5 farmaciste adormite la 2 ghisee, le-au bagat recent calculatoare...biiig "misteic"...H.....U.....M.....E.....X.........o..s..u..t...a...c..ii..ncizeci...d...eee...mililitri.....douasutesaptezecisicincidemii...astept rabdatoare sa tasteze, nu-mi convine , e prea scump :"Altceva pe baza de apa de mare, mai ieftin, nu aveti?"...."Stati sa vedem .., Viorico mai avem picaturi pt nas pe apa de mare ?"...moment in care dispare in camera din spate, vreo 10 minute...revine, "ne pare rau , nu avem, uuurmaatoruuul " ..."stati putin , ca nu am terminat, as mai dori.." "Domnisoara stati ca eram inaintea dumneavoastra, am lasat rand la cucoana dinainte, ca io m-am dus in spate sa completez pentru reteta "...X( ..boon, deja rabdarea mea se clatina, dar ma dau cuminte la o parte, rezolva mamaia cu reteta, ajung la ghiseu si deschid gura, moment in care vine unul ma impinge "Aveti Diclofenac gel? (bai nene, se gaseste in orice farmacie...macar asta )" "Avem" "La ce pret ?" (Dumnezei si sfinti !!) "Doamna, spun eu, vreau si eu o folie de Hexoraletten, atat" "HE....XOOOO....RAAAA....LEEE...TAAA..NN....stati putin ca am gresit...TEEEN...zeeeceee...cod...o suta saptezeci de mii....." platesc, astept vreo 3 minute sa caute rest, astept sa iasa nenorocitul de bon(iese al naibii de incet, si eu ma GRABEESC!!!), arunc o privire la coada din spate, multi faceau deja spume, iau punga si ies val-vartej si-mi jur sa nu mai calc prin farmacia de stat vreodata !!!

Lulu spunea...

Bei, la treaba cu bibliotecarele sunt de vina studentii care nu zic nimic. Pai ia bagati-va in ele, ca e dreptul vostru sa stati acolo. Ce e aia? Patry, cand te duci vin si eu ca sa o scapam pe Simi de nenorocitele alea. Pai ce e asta?