sâmbătă, iunie 30

Berlin


DA, ramasesem datoare cu o redactare. Cum a fost Berlinul. Pe scurt rece, gri si simetric. Rece nu numai din cauza vremii, ci pentru ca asa l-am gasit eu, m-am simtit cumva plimbandu-ma printre statui frumoase, blonde si cu prea multi ochi albastri. Statui ce stau numai pe piedestale foarte inalte, rasate, nobile. Nu-i nimic spectaculos in el. Pana si resturile zidului vest-estic pareau bucati din circul foamei bucurestean. Risipite pe ici pe colo, cu cate un calator entuziast agatat de ele. Cladiri maro, gri, uimitor de simetrice, colturoase, cu multa sticla si beton rece.
Lumea parea parca ascunsa. De fapt Berlinul este si asa prea mare in ciuda celor 3 milioane de locuitori. Multe biciclete, trupuri atletice, oameni constienti de sanatatea lor, Mc Donalds-uri aproape goale. De parcuri te loveai la tot pasul, la fel ca si de gheretele ce vindeau carnatul autohton - wurst. Si o parada gay, cu caravane foarte galagioase, dar cu oameni ponderati si cuminti. Parada asta mi-a distrus urcarea in Victory Column si vizita la gradina zoologica.
Ma intreb cum arata Berlinul inainte de bombardamente. Totul a fost distrus si recladit ulterior rapid, utilizand cred aceeasi macheta pentru fiecare cladire.
M-am simtit insa bine pentru ca am dat de echipa spaniolo-americano-franceza cu care urmeaza sa lucram. Oameni calzi, haiosi, care stiu sa manance bine, sa vorbeasca despre vreme, filme, carti, mancare si medicamente.
Per ansamblu a fost placut, dar nu m-as intoarce ca vizitator acolo. In putine zile am reusit sa vad destul, am batut de vreo 2 ori fiecare piata: Alexander, Bradenburg, Potzdamer. Am ratat domeniul Hohenzollern - Charllottenburg si muzeul evreiesc. Sincer, in cazul ultimului, nu ma astept la mare lucru, dar ar fi meritat o comparatie vis-a-vis de Auschwitz.
Am adus multe poze cu mine, dar va las spre vizionare doar o bucata de zid din Posdamer Platz.

Niciun comentariu: