vineri, iunie 13

Remember? Sighisoara?















Nu vreau sa raman datoare, desi am impresia ca cele 3 zile cu Sighisoara au fost undeva departe si mi-au ramas in minte doar cateva franturi de vacanta. Mi-a ramas urcusul din Orasul de sub Cetate pe treptele pietruite, scarile ascunse printre case, inconjurul orasului intr-o jumatate de zi si dimineata urmatoare cand ma simteam mai ceva ca dupa un maraton.
Inainte sa ajung nu stiam mare lucru despre Sighisoara. Am citit pliante pe drum, dar detaliile istorice, sanscrita inca pentru mine, mi-au naruit avantul.
Nu are sens si nici nu pot sa va fac descrierea zonei, dar asa, mai metodic, va spun cu ce am ramas eu:
  1. Turnul cu ceas, pe care l-am pazit batuti de vant la miez de noapte, ca doar se vor modifica marionetele ce simbolizeaza zilele saptamanii.
  2. Chinezii ce stateau cu ochii in soare si pensula in mana punand pe plansa, cu acuarela, Sighisoara.
  3. Muzeul din Turnul cu ceas, mai precis sectiunea de echipament medical, dispozitive farmaceutice; pacat ca "relatiile" la muzeu le-am cunoscut dupa vizitarea acestuia, altfel ramaneam si cu ceva poze demonstrative ale acestora "for free".
  4. Cateva clipe petrecute acolo sus, in Turn, langa ceasul pe care Doamne, ce l-as fi oprit.
  5. Banca de langa Primarie de unde se vedea orasul de sub Cetate.
  6. Pizza, stiu ca pica prost la mijloc de descriere, dar credeti-ma ca n-am mai mancat un blat mai bun ca aici...si paprikasul.
  7. Scara acoperita, cu vreo 210 trepte ce urcau spre Biserica Scolii.
  8. Bisericile non-ortodoxe in care accesul mi-era ingreunat de o taxa obligatorie de 1-2 ron. Ca si cum daca n-am finante, nu pot intra la Dumnezeu.
  9. Terasele fara cocktail-uri ce-si ridicau scaunele undeva mai devreme de ora 10 pm. Si vodka in toate amestecurile de sucuri posibile.
  10. Raliul meu dupa pantaloni scurti.
  11. Multa istorie ingurgitata cu placere. Si floricelele de la miez de noapte, si tigara de foi impartita cu dragoste in parcul central.
  12. Mediasul, cam rece, cam tacut, cam bogat, vazut pe crunta caldura si oboseala fizica.
  13. Si pensiunea "Joker" tacuta si tanara, caci am scapat de (ne)sansa de a dormi intr-un monument istoric. Mi-am ratat ocazia sa respir aer vechi medieval.
  14. Stradutele intortocheate strajuite de flori (le-am verificat, cele suspendate pe stalpii de electricitate nu erau electorale).
  15. Si multe am uitat, prea multe, dar va mai fi candva Sighisoara, pentru ca la lucrurile frumoase trebuie mereu sa te intorci, sa mai respiri putin din farmecul pe care ti l-au lasat.
  16. Si multe, multe poze.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Ai spus poze? Vrem poze.....Yupppiii!

simiuk spunea...

da, corect, am promis si n-am pus. Reeditez.