sâmbătă, septembrie 20

antiques

"In Piata Sf. Anton, langa Hanul lui Manuc (...) se va deschide intre 22 si 24 septembrie Targul de carti si obiecte vechi « Memoria Bucurestiului »".

L-am asteptat prea nerabdatoare. Ma visez mereu lipita de o masa plina de vechituri, cu alti 2-3 cumparatori alaturi, nu mai mult, sorbind fiecare maruntis din dezordinea de pe masa. Am crezut ca zilele astea, in spatele Hanului lui Manuc am sa imi satisfac mirajul. Visam la ceva gablonturi de bunica. Am gasit insa o combinatie de pietre multicolore "made in China", corali turnati din piatra rosie vopsita si argint de balci. O afacere de prostit oamenii, in floare.
Doar 3 colectionari isi tradau pasiunea. Bijuterii d-alea adevarate, la preturi de colectie. Mese pline de insigne, ace de par, vederi sepia si sifoane predecembriste.
Un nene simpatic, ne-a vandut aparate foto cu reducere pentru fotografii studenti. Pret sub cel de pe okazii.ro. Putini insa respectabili.
Colectionarii astia, cum au auzit de manifestatia bucuresteana si-au scuturat sertarele prafuite, in care altfel nu cutezau sa isi bage nasul. Prostii de la ai batrani, bune de strans la ghena. Pacat de promisiuni, pacat ca facem forme fara fond. La capat de balci treceai la arta medievala combinata cu ii, fote si oua vopsite. Si-un kurtos ingropat in susan si halvita. A lipsit muzica. Doar o manea trada populismul dintr-o magherna dosnica. Nici un patefon nu zgaraia placa.
Mai bine sa ne cante de sarbatoare bucuresteana Busuioc.

Niciun comentariu: