duminică, februarie 15

despre misoginism, religie, badaranie, weekend review

Ieri am asistat la o cununie civila si reliogioasa catolica.
De fapt, atipic, n-am mai intarziat la civila, asa ca in forfota evenimentelor si dorind o pozitie strategica, am intrat in sala de ceremonii mai devreme cu vreo 2 cupluri, incat am prins inca o ceremonie. Rudele fericitilor se uitau cu coada ochilor la gasca strainilor de echipa.
In fine, am ajuns la religioasa; planurile mele de stat in biserica nu depaseau 45 minute; catolicii au, dupa stiinta mea, ceremonii scurte si la obiect. M-am inselat; mi-am depasit cu 30 minute timpul acordat; si mi-a intarit ideea ca religia inca odata e misogina, impunand supusenia femeii inainte de toate; barbatul trebuie sa o ingrijeasca, sa isi aduca contributia la inmultirea faimliei, la traiul linistit, etc, etc. Femeia trebuie sa isi iubeasca barbatul. Si sa fie fidela. Nimic despre fidelitatea barbatului; pur si simplu nu e notiune anexata falusului. Femeia nu e nicidecum prima citata in biserica, nu intra prima pe usa. Barbatul e mai presus de toate. Notiunea de egalitate e compromisa. Femeia pare un soi de sluga de soi a barbatului; il asteapta cu mancarea calda, legata de vatra, cu toti copiii pe care i-au zamislit, caci biserica nu stie masura. Sa ne inmultim, chit ca toti acei copii nu prea au cum sa beneficieza de aceeasi educatie si grija; cresc si ei pe langa casa omului.
Si inca ceva, chiar daca devin partinitoare, slujba nu are nimic din fastul ortodox; mult mai plina de invataminte insa, de lectii de trai in doi, asa cum le percepe biserica. Dar rece in expunere, plus ca numai oamenii orbi in religie ar putea sa urmeze, ad literam, sfaturile unui preot care nu a trait notiunea de casatorie si familie.
Cam asta cu nuntile de valentine;

Acum despre un neghiob de vecin care isi parcheaza ca tot omul pe spatiul public masina. Numai ca atunci cand ii este ocupat locul nu stie altceva decat sa ridice stregatorul. Limbajul asta de bucurestean parvenit (mai ales ca eu am numar de provincie) si fara simtul proprietatii publice nu-i semn de putere; este al celor care vor mereu ca totul sa fie al lor, care au orgoliul neghiob, pentru ca in cei 7 ani de acasa ei au invatat numai sa detina ce e mai bun, mai colorat, sa dea cu sutul, sa injure, sa fie capetenia scarii. Nu au primit valorile masurii, ale egalitatii cu toti ceilalti muritori.



2 comentarii:

koma spunea...

ok, hai s-o luam rational:

1. barbatul are voie sa fie infidel
2. femeia nu are voie.
3. barbatul ca sa fie infidel are nevoie de o femeie[infidela?] sau de un barbat[gay?]

deci ai voie sa fii gay, dupa cum reiese din povata prelatului audiat. pe scurt, eu cred ca infidelitatea comporta 2 parti. faptul ca acest aspect apare in instruirea femeii poate sa lase cateva interpretari, dar cam atat.


altfel cum mai esti tu? cate vieti ai salvat deja? :) de ce?

simiuk spunea...

nu exista insa si femei care nu au trecut de pasul fidelitatii? si oricum conform bisericii nici nu au cum sa-l mai treaca...

In fine, eu as prefera o forma mult mai adaptata a slujbei, la fel cum si juramantul lui Hippocrate a fost adaptat ...

Vieti nu salvez, ci numai piei ;-)
In est foarte bine, de ce...pentru ca toti ne putem simti, cu noi insine, daca vrem foarte bine :-)