sâmbătă, aprilie 21

Providenta


Ceea ce am trait in ultima zi m-a facut sa cred tot mai mult ca multe dintre lucrurile care ni se intampla au loc fiindca asa trebuie, fiindca asa ne e scris. Sunt intamplari ce se petrec independent de vointa, vin atunci cand te astepti cel mai putin, de multe ori pentru a pastra o karma existentei noastre.

Povestea asta incepe undeva tare demult, pe la 1900 si ceva cand strabunicul meu, nascut in Troian, Bulgaria, a trecut Dunarea pentru a se stabili definitiv aici. Asa ca am si eu ceva sange de bulgar in mine, am rude pe acolo, pe care le-am vizitat prin 1985. De-atunci, nu stiu cum s-a intamplat, ca toti cei de acolo si-au schimbat adresele si a fost imposibil contactul familiei mele cu ei…pana cand…

In primul rand vreau sa multumesc unei Doamne deosebite, Doamna doctor Mihaela Leventer, care m-a invitat sa particip la “A sasea conferinta internationala de dermatologie cosmetica si chirurgicala”. Un program extraordinar, mobilizator pentru medicii tineri si nu numai, o experienta unica si prima pentru mine. Si cum fiecare conferinta are o masa festiva, aseara am petrecut asa cum se cuvine. Si de aici sa vedeti…

Am ajuns ceva mai tarziu, masa medicilor rezidenti era deja ocupata asa ca m-am asezat la o masa vecina la care stateau invitatii din Bulgaria, Profesori de dermatologie. Am facut cunostinta, apoi, din vorba in vorba, daca stau bine sa ma gandesc foarte rapid, le-am spus ca ma trag si eu de pe acolo…ca strabunicul meu se numea Kazandjief. Doamna profesoara Mira imi spune glumind ca are si ea o colega care poarta acelasi nume. Apoi imi amintesc si eu vag ca aveam ceva unchi, dermatolog, prin Lovech, la care dumneaei imi spune...”wow, tatal ei a fost dermatolog in Lovech”. Dau eu telefon acasa, cer mamei mai multe amanunte, despre rubedenii si ca sa vedeti, langa mine, la masa, statea cea mai buna prietena a Jana Stojanova Kazandjieva, care nu era altcineva decat verisoara de-a doua a mamei mele. Si in cateva minute, cu un telefon scurt, am reusit sa vorbesc cu cea care imi este matusa?? si sa refacem o legatura care s-a pierdut de aproape 20 de ani. Intr-un moment in care familia mea credea ca a rupt orice contact cu rudele de la sud de Dunare, s-a petrecut minunea.

Oare, ce sa fie la mijloc? Am intarziat la cina festiva, m-am asezat la alta masa decat a colegilor mei...si restul povestea de sus. Printre altele a mea matusa este si dermatolog, profesoara la facultatea de medicina din Sofia.

Sincer, sa fie asta o pura intamplare...sau asa trebuia sa se intample?

Un comentariu:

Anonim spunea...

E mana destinului ? sau a cuiva de-acolo de sus ca prea le potriveste bine :).. eu am avut un deja-vu azi f puternic ..astept un post si despre asa ceva !!:D