duminică, octombrie 7

Putin misoginism

Weekendul asta am fost la o nunta. Si cum foarte rar se intampla am prins si cununia religioasa. O varianta mult mai digerabila ca durata, ca sa nu mai dea mirii in hipotensiune ortostatica:50 min. Si am fost chiar partial atenta. Si pe deasupra hotarata sa imi adaptez o varianta proprie pentru viitorul indepartat.
Slujba e emotionanta daca nu o asculti. Daca stai si vezi lacrimile din ochii mirilor, parintii foindu-se in spate, acea atmosfera de solemne inceputuri. Dar daca o asculti afli ca "asa cum credinciosii se supun lui Iisus, asa femeia trebuie sa se supuna barbatului". Biserica ortodoxa e una misogina. Femeile intra in biserica in urma barbatului, ocupa locul din spate, au capul acoperit. Femeile nu intra in altar. Parca numai ele ar fi cele aratate cu degetul in lumea enoriasilor plini de pacate. Nu stiu prea multe despre dogma crestina, pentru ca ma simt impacata asa cum cred eu in Dumnezeu, dar tot mai tare mi se dezvaluie capacitatea enorma, manipulativa, a institutiei bisericii si celor ce o calauzesc.
P.S. Iara mirilor, bunei mele colege N, o viata impacata, nesupusa, ci egala, toleranta si plina iubire. Sa imi fiti fericiti.
P.P.S. Grozavi covrigi aveti in Buzau!

Un comentariu:

Anonim spunea...

Un coleg de-al meu, iniţial revoltat, precum dumneata, de textul discriminator din slujba de cununie (text care, a propos, nu e obligatoriu), şi-a dat seama că, de fapt, popa recomandă exact ceea ce lipseşte de obicei în orice căsnicie: bărbatului, să-şi iubească femeia, femeii, să-şi asculte bărbatul. Pentru că bărbatul îşi ascultă oricum femeia, nu mai e nevoie de recomandări, iar femeia oricum îl va iubi pe bărbat, doar e în stare de atâta dragoste.